در یک موتورخانه، تجهیزات و ابزار های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ سیرکولاتور موتورخانه یکی از همین ابزار های پر اهمیت به حساب می آید که روند انجام فعالیت های مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. برای بررسی چیستی و ویژگی های این محصول، در ابتدا باید با کاربرد پمپ در موتورخانه آشنا شویم. انواع پمپ به گونه ای طراحی شده اند تا با گردش آب، نسبت به تغییر دمای ساختمان اقدام نمایند. این تجهیزات در دسته بندی های متنوعی روانه بازار شده و به فروش می رسند. کاربران می توانند بر اساس نیاز های خود و محصولات موجود در بازار، می توانند بهترین انواع پمپ را برای ساختمان خود انتخاب کنند. امروز ما قصد داریم تا چیستی و ویژگی های پمپ سیرکولاتور موتورخانه را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه شوید.

پمپ سیرکولاتور موتورخانه
پمپ سیرکولاتور موتورخانه

پمپ سیرکولاتور موتورخانه چیست؟

پمپ سیرکولاتور موتورخانه، محصولی کاربردی به حساب می آید که عملکردی شبیه به سانتریفیوژ دارد. این کالا معمولا برای به گردش در آوردن یک سیال درون یک سیکل بسته مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های سیرکولاتور زیر مجموعه سانتریفیوژ ها بوده و سیالات را تا دمای 100 الی 130 درجه پمپاژ می نمایند.

این محصولات در دسته الکترو پمپ ها قرار می گیرند. به خاطر داشته باشید که پمپ سیرکولاتور موتورخانه می توانند قدرت عملکردی فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارند. شرکت های تولید کننده، این محصولات را در چند دسته بندی مختلف روانه بازار کرده اند. شما می توانید بر اساس نیاز های موتورخانه خود نسبت به خرید بهترین پمپ اقدام نمایید.

از جمله مهم ترین دسته بندی های این کالا می توان به پمپ آب گرم، پمپ برگشت و پمپ گردش آب شوفاژ اشاره نمود. همانطور که از نام این محصولات پیداست، شما می توانید آنها را برای موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار دهید.

پمپ های آب گرم در مواقعی به کار می روند که شما نیاز دارید تا آب گرم شده موتورخانه را به سایر نقاط ساختمان ارسال کنید. عملکرد چرخشی این محصولات به شما اجازه می دهند تا در سریع ترین زمان ممکن، آب گرم را در همه نقاط یک آپارتمان پخش نمایید. پمپ های گردش آب شوفاژ هم به گونه ای طراحی شده اند تا شما بتوانید آنها را برای گردش آب گرم در سیستم گرمایش مرکزی مورد استفاده قرار دهید.

کاربرد های پمپ سیرکولاتور موتورخانه
کاربرد های پمپ سیرکولاتور موتورخانه

بررسی کاربرد های پمپ سیرکولاتور موتورخانه

حتما برای شما هم سوال پیش آمده که دقیقا انواع پمپ سیرکولاتور موتورخانه چه کاربردی دارند؟ پاسخ به این سوال را می توان از جهات مختلفی مورد بررسی قرار داد. در اولین مرحله این محصولات برای انتقال آب از موتورخانه به دیگر نقاط یک ساختمان به کار می روند. البته که این محصولات فقط کاربرد های خانگی نداشته و می توانند در صنایع متنوعی هم مورد استفاده قرار گیرند.  در لیست زیر، شما می توانید دیگر کاربرد های پمپ سیرکولاتور موتورخانه را مشاهده نمایید.

  • سیرکوله کردن آب داغ
  • راه اندازی سیستم های شستشوی صنعتی
  • گردش آب و افزایش دمای آن
  • سیرکوله کردن آب سرد در سیستم های تهویه هوا و سیستم های گرمایش از کف
  • تنظِیم دمای آب و مدیریت جریان آب رادیاتور
  • تنظیم دمای آب استخر
  • تنظیم دمای آب شوفاژ و پکیج
  • تنظیم آب برای سیستم های سرمایش خانگی

 

بررسی اجزای این پمپ

پمپ سیرکولاتور موتورخانه می تواند قطعات مختلفی را در خود جای داده باشد. از جمله مهم ترین قطعات به کار رفته در این کالا، می توان به واسطه تبدیل، شفت، کوپلینگ، کاسه نمد، دهانه تخلیه و مکش، الکترو موتور، یاتاقان، موتور و دینام اشاره نمود. نحوه مهندسی و استفاده از این قطعات، روند به کار گیری پمپ سیرکولاتور موتورخانه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

قیمت خرید این کالا چقدر است؟

هزینه ای که شما باید برای خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه پرداخت کنید، ثابت نیست. عوامل زیادی هستند که می توانند قیمت پمپ سیرکولاتور موتورخانه را تحت تاثیر خود قرار دهند. متاسفانه ناپایدار شدن وضعیت اقتصادی ایران، روی قیمت این کالا تاثیر گذاشته و به همین علت هم نمی توان به صورت عمومی، هزینه نهایی آن را مشخص نمود. اگر شما هم به دنبال خرید این مدل از انواع پمپ هستید، بهتر است با عوامل موثر روی هزینه نهایی اش آشنایی پیدا کنید.

از جمله عوامل پر اهمیتی که برای خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید، می توان به برند سازنده، حجم، توان، کیفیت ساخت، قدرت عملکردی و فروشنده این پمپ اشاره کرد. هر کدام از این موارد روی قیمت نهایی به نحوی خاص تاثیر گذار هستند.

نکات مهم برای خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه

در نهایت، اگر شما هم به دنبال خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه در بهترین حالت ممکن هستید، لزوما باید به یک سری موارد خاص توجه کنید. در حال حاضر مدل های زیادی از انواع پمپ سیرکولاتور در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل های پمپ هم یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند. شما باید به توان خروجی و ابعاد پمپ نگاه کنید و بر همان اساس خرید خود را ثبت نمایید. عدم توجه به این مسئله، می تواند سلامت موتورخانه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

جدا از این مسئله، برای خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه در بهترین حالت ممکن شما باید به دنبال استفاده از خدمات بهترین برند های ایرانی فعال در این زمینه باشید. در حال حاضر برند های ایرانی و خارجی زیادی در زمینه تولید و عرضه این مدل از انواع پمپ فعالیت می نمایند. با خرید از بهترین محصولات فعال در زمینه تولید پمپ، شما می توانید کالایی را تهیه کنید که هم کیفیت ساخت بالایی دارد و هم خدمات پس از فروش مطلوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

در نهایت اگر شما هم به دنبال خرید پمپ سیرکولاتور موتورخانه هستید، بهتر است کمی وقت خود را صرف یافتن بهترین مراکز عرضه کننده فعال در زمینه فروش پمپ بکنید. در حال حاضر فروشگاه های اینترنتی و حضوری زیادی در سراسر ایران نسبت به عرضه انواع پمپ فعالیت می نمایند. برای خرید در بهترین حالت ممکن، شما باید کمی وقتتان را صرف یافتن بهترین فروشگاه کنید تا با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار را همراه با تعرفه ای معقولانه تهیه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *